De eerste 8 dagen - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Frenchadventure - WaarBenJij.nu De eerste 8 dagen - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Frenchadventure - WaarBenJij.nu

De eerste 8 dagen

Door: Melanie

Blijf op de hoogte en volg

15 September 2015 | Frankrijk, Parijs

De eerste 8 dagen…..:


De eerste 8 dagen zitten er weer op en ik ben kapot…. de vermoeidheid en spanning van het verhuizen naar een ander land hebben me vermoeid… Maar ik begin pas net en veel tijd om te rusten zit er niet bij.
Tijdens het (tijdelijk) verhuizen naar een ander land heb je veel geduld nodig en niets valt zo 1,2,3 te regelen… helaas.
De eerste dag dat ik aankwam had ik niets te klagen, m'n tante heeft een mooie zolder kamer voor me klaargemaakt, in haar huis, me kastruimte gegeven en mijn kamer is groter dan die van een gemiddelde student. Happy me!
Natuurlijk zou het een absolute droom zijn om in de eerste of tweede zone van Parijs te wonen, maar dromen zijn bedrog en ik woon gewoon ergens in een dorp in de banlieu (zone 5!).

Opzich niets mis mee,
Enigste probleem is dat de trein er 45 minuten over doet om in het centrum te komen ( niet perse een probleem) maar hij rijd eigenlijk gewoon wanneer hij er zelf zin in heeft (wel een probleem). En nou moet ik al helemaal niet beginnen over de bus die mij van het station naar mn voor deur brengt, want die komt gewoon of een keer in het uur, en op zondag helemaal niet. Goed, nu ben ik wel midden in de stad opgegroeid maar er zijn grenzen hoor….

We zijn met z'n 6e thuis. Mijn tante, oom, nichtje, neef, zijn vriendin en ik. Sommige mensen zijn het gewend maar ik ben vaak maar met z'n 2e thuis geweest en is dit dus ineens best druk. Vooral omdat ik niet gewend ben alles met iedereen te delen (qua informatie). Anyway! ik mag niet klagen. M'n tante kookt heel lekker en ik doe hier en daar ook een poging om iets lekkers op tafel te krijgen.

Terug naar de universiteit;

De eerste paar dagen moest ik veel regelen… elke keer een los kaartje voor de metro en trein kopen was erg duur, maar in Frankrijk moet je overal papieren voor hebben. Een bewijs waar je woont, telefoonrekening, een foto voor op je pasje ect. Vervolgens krijg je pas een studenten ov als je een inschrijvingsbevestiging van je universiteit hebt ontvangen+ een aantekening van de universiteit+ een RIB van een franse bank zodat ze het maandelijkse bedrag kunnen afschrijven (het is helaas hier niet gratis maar je krijgt wel 50 procent korting) en een foto,,,,,
veel gedoe.

Ook was helaas mijn inschrijving via de franse studielink niet meteen gelukt. Ik had een bewijs van inschrijving nodig, een bewijs waar ik woon, een vertaald diploma, kopie van m'n zorgverzekeringspasje ect….
Nadat ik me eindelijk had ingeschreven werd mij verteld dat ik mijn vakken en rooster terug kon vinden op de universiteit website… Maar omdat ik pas net ingeschreven ben duurt het dus nog eens 3 (!!!!) dagen voordat ik m'n rooster heb. Wat betekend dat ik vrijdag m'n rooster pas krijg en maandag al begin…..

en m'n boeken?
dat komt later dan wel….

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 15 Sept. 2015
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 2500

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 01 September 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: